Možná jste o ní slyšeli, možná ne a třeba znáte jen její skvělé projekty. Agentura BPR – Bohemia Public Relation je úspěšnou mezinárodní agenturou s řadou specializovaných divizí zaměřených na marketing, digitál, kreativu, eventy a v neposlední řadě travel service.
BPR přináší stále nové koncepty a projekty nejen svým dlouholetým mezinárodním klientům, ale i jednotlivcům.
Ptáte se, kdo za touto úspěšnou agenturou stojí? Je to Tomáš Pochop, který se před 24 lety rozhodl vyzkoušet něco nového a na tehdejší dobu i odvážného. Málokdo tenkrát věděl, co přesně marketing znamená a co zahrnuje. Bylo to úplně nové odvětví, na které se mnozí dívali přes prsty a neviděli v něm smysl. Dnes agentura zastupuje mezinárodní korporáty a má celkem 3 pobočky: v Liberci, Praze a Bratislavě.
Pojďme se nyní zeptat Tomáše na pár věcí a nahlédnout pod pokličku agentury. Co Vás vedlo a motivovalo k založení agentury? „Původem myšlenky byl návrat z Prahy do rodného Liberce. Věděl jsem, že podobná agentura v Liberci není a potenciál jsem viděl veliký. Což se později ukázalo, že byl z hlediska lidských zdrojů a místa dobrý krok. Nicméně z hlediska byznysu nikoliv. Praha byla a je jasnou Mekkou českého byznysu nejen v marketingové branži.“
Jak byste agenturu BPR charakterizoval? „Obecně nás vnímám jako flexibilní a kreativní agenturu. Přirovnávám nás k jakési plazmě, která se přizpůsobuje nejnovějším trendům a potřebám našich klientů. Ke každému projektu přistupujeme individuálně a s maximálním nasazením. Abychom byli schopni nabídnout ty nejlepší služby, tak se inspirujeme a vzděláváme především v zahraničí. Naše nabídka je opravdu široká, což vedlo zhruba před 10ti lety ke vzniku divizí, které budujeme dodnes.“
Umíte odhadnout, kolik projektů agentura již realizovala? Na který vzpomínáte nejraději a byl pro Vás klíčovým / na který jste nejvíce pyšný? „Projektů bylo opravdu mnoho. Je potřeba si uvědomit, že v listopadu vstupujeme do 24. roku existence agentury. Odhadem si myslím, že se budeme blížit číslu 3500. Na který z nich vzpomínám nejraději? Opět složitá otázka. Nedá se absolutně porovnat produkce dnes a před 20ti lety, kdy pro nás bylo klíčovou akcí otevírání výstaviště v Letňanech veletrhem FOR ARCH. Nebo jsme například byli součástí produkce ke 100 letům Pepsi Coly. Takových projektů byla celá řada. Nejvíce si ceníme a těší nás spolupráce s našimi dlouholetými klienty, jako je HP, HPE nebo Abbvie, ZF (dříve TRW), s nimiž spolupracujeme přes 19 let a se kterými jsme toho prožili opravdu hodně. Právě tyto mezinárodní korporáty pro nás byly největší životní a profesní školou.“
Kde berete inspiraci? Co je podle Vás klíčové na cestě k úspěchu / úspěšné agentuře? „Inspirace je všude kolem nás. Proto hodně cestuji a vždy se snažím takříkajíc nasát maximum a využít následně v našem oboru. Klíčovými na cestě k úspěchu jsou především lidé, kterými se obklopíte, dále pak intuice a předvídání. Já sám se snažím být alespoň o 2 kroky napřed. Nesmíme také zapomenout na odvážné kroky - nebát se!“
Jaké si kladete cíle, kam chcete agenturu dále posouvat? „Tato otázka je velmi aktuální. Našim aktuálním cílem je další expanze agentury do zahraničí. Hledáme tedy nové příležitosti v dalších zemích. Jednoznačně chceme dále růst, ať už geograficky či rozsahem lokálních zakázek.“
BPR má za sebou dlouhou a úspěšnou cestu. Věříme, že se agentuře bude dařit i nadále a bude náš překvapovat dalšími skvělými projekty.